پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

نماینده ولی فقیه در ساری :انديشه ولايت فقيه توسط امام خميني در جهان گسترش يافت

نماینده ولی فقیه در ساری :انديشه ولايت فقيه توسط امام خميني در جهان گسترش يافت
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ساري، با اشاره به اينكه معمار كبير انقلاب، همزمان سياست نه شرقي و نه غربي را مديريت مي‌كردند، گفت: انديشه ولايت فقيه توسط معمار كبير انقلاب توسط امام راحل در جهان گسترش يافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكر شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و شهداي ۱۵ خرداد در مصلاي بزرگ ساري اظهار كرد: در دوره بسيار خطرناك و ظلمانه، امام راحل مبارزه عليه ظلم و ستم را آغاز كردند.

وي افزود: دشمنان اسلام با توسعه فساد اخلاقي و بي بندباري در جامعه و مبارزه با مظاهر دين تلاش مي‌كردند تا اعتقاد مردم را از بين ببرند و مملكت را ۱۰۰ درصد وابسته تا ذلت و تحقير را به ملت ما تحميل كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: با استفاده از شكنجه و زنداني و ابزارهاي ديگر تلاش بر اين بود كه هر صداي مخالف را در گلوگاه خفه كنند و راه رسيدن به اهداف خود را آماده سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر گفت: امام خميني (ره) با سخنراني ها بسيار روشنگرانه خود در سال‌هاي ۴۱ و ۴۲ زمينه را براي انقلاب بزرگ فراهم كردند كه از جمله آن جامعيت شخصيت امام راحل بود.

وي بيان كرد: امام راحل يك عالم و مرجع تقليدي بود كه به علوم مختلف تخصص داشت و مردم ايشان را به عنوان مرجع تقليد مي‌شناختند و علاوه بر آن از نظر عرفان نيز از سطح قابل قبولي برخوردار بودند.

سرپرست حجاج ايراني گفت: امام راحل بسيار آينده نگر و از نظر اخلاقي مهذب بود، به خود نمي‌انديشيد و به فكر مردم و اسلام بود و براي فقر مردم قلبش به تپش مي‌افتاد و براي نجات ملت با تمام قوا وارد صحنه مي‌شد و يك قدم در طول زندگي براي خودش و رسيدن به دنيا بر نمي‌داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر افزود: سخنراني هاي امام راحل در مدرسه فيضيه و مسجد اعظم قم در خرداد سال ۴۲، فرياد مظلوميت اسلام را بلند كرد و خطاب به علماي قم و مراجع نجف فرياد برآورد و گفت به داد اسلام برسيد و اعلام كرد من دست مراجع را مي‌بوسم و نسبت به همه آنها احترام قائل هستم.

وي گفت: بنيانگذار انقلاب اسلامي در سخنراني‌ها شاه را بازيچه دست ابرقدرت‌ها معرفي كردند و گفتند مشكل اساسي ما از آمريكا و اسرائيل است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: در حادثه مدرسه فيضيه، جنايت‌هاي بسياري صورت گرفت، طلبه‌ها را از بالاي پشت بام به حيات پرتاب كردند. با كشف حجاب، بي بندباري را توسعه دادند، اقتصاد كشور را فلج و فرهنگ مردم را از بين بردند.

وي بيان كرد: اگر اين انقلاب نبود معلوم نبود چه بلايي بر سر ملت ما مي‌آمد. امام راحل شروع به افشاگري كرده و مردم را آگاه ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر افزود: امام راحل، انديشه حكومت اسلامي و ولايت فقيه را در خارج از كشور در نجف مطرح كردند، كه اين موضوع نيز در خارج از كشور بي سابقه بود.

وي افزود: در ۱۲ بهمن امام راحل وارد تهران شدند و با كمك مردم در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب به پيروزي رسيد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: با پشتكار مردم و جوانان غيور، در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس پيروز شديم و حتي يك وجب از خاك كشور در اختيار دشمن قرار نگرفت.

وي بيان كرد: ۳۵ سال از عمر انقلاب مي‌گذرد و دشمنان نتوانسته اند كشور را محاصره كنند بلكه در محاصره شكست خوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه امام همزمان سياست نه شرقي و نه غربي را مديريت مي‌كردند، يادآور شد: امام خميني (ره) تاكيد داشتند كه ما مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم و اين اتفاق هم افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر با اشاره به اينكه امام راحل توانستند محاصره را بكشند و معادله را به نفع جمهوري اسلامي تغيير دهند، افزود: بعد از آن جبهه نبرد به خارج كشور و به لبنان كشيده شد.

وي گفت: امام (ره) با اطمينان مي‌گفت اسلام ابرقدرت‌ها را به خاك ذلت مي‌كشاند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه مردم ما در جبهه‌هاي اقتصاد، سياست، فرهنگ و پيشرفت‌هاي علمي رشد خوبي كردند، افزود: خوشبختانه انقلاب ما به سمت جهاني شدن مي‌رود و ان شاالله وعده فروپاشي آمريكا محقق خواهد شد.

قاضي‌عسكر افزود: نهضت امام راحل، نهضتي موفق بوده و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پيروزي رسيد و پس از آن ملت ايران، سكوي پيشرفت و ترقي را يكي پس از ديگري فتح كردند.

 http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2014/06/IMG_0071.jpghttp://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2014/06/IMG_9939.jpghttp://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2014/06/IMG_9990.jpg

 

 http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2014/06/IMG_0030.jpg
http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2014/06/IMG_0038.jpg

مرتضی خالقی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار