پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه سازمان مرکزی حج و زیارت درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف در مرحله اول عمره‌مفرده سال 1436 ه.ق (94-1393 ه.ش)

  • 21 آبان 1393
  • 16:29
  • 0 دیدگاه
  • 3113 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه سازمان مرکزی حج و زیارت درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف در مرحله اول عمره‌مفرده سال 1436 ه.ق (94-1393 ه.ش)

                                                                                    بسمه تعالی

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درخصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف در مرحله اول عمره‌مفرده سال 1436 ه.ق (94-1393 ه.ش)

بااستعانت از خداوند متعال و برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیرو اطلاعیه‌های قبلی، ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله اول عمره سال 1436 هجری قمری(پروازهای حدفاصل 13/9/1393 تا 20/12/1393) از تاریخ 29/8/1393 به ترتیب در هر استان برابر جدول ذیل و اطلاعیه‌هایی که متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت استان در جراید محلی و استانی منتشر می‌شود، آغاز می‌گردد.  ضمناً گروه‌های اعزامی مرحله دوم عمره(پروازهای حدفاصل 21/12/1393 تا 27/3/1394) به همراه ضوابط و شرایط مربوطه حدوداً  از نیمه بهمن ماه اعلام خواهد شد.

الف)مشمولین ثبت‌نام:

آن‌دسته از افراد و دارندگان کارت ثبت‌نامی ملی و ملت که در سامانه www.fakher.haj.ir  اقدام به درج اطلاعات نموده و اینک وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنان با رنگ سفید مشخص گردیده باشد، به‌شرح جدول زمان‌بندی ذیل(درقالب اولویت‌های اصلی و ذخیره تعیین شده) امکان رزرو و انتخاب پرواز در حدفاصل پروازهای مرحله اول 13/9/1393 لغایت 20/12/93 را خواهند داشت.

استان‌

اولویت

زمان مراجعه

رزرو و ثبت نام با مراجعه به:

توضیحات(مهم)

از

تا

آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و  بختیاری،خراسان‌رضوی،زنجان،مرکزی، یزد،کاشان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان

1

350

از ساعت نه صبح روز 29/8/1393

www.fakher.haj.ir

درصورت عدم رزرو و ثبت نام، ظرفیت کاروانها دراین مرحله از اولویت های بعدی تکمیل میگردد .

تهران، قم، البرز، قزوین، فارس

1

350

از ساعت نه صبح روز 30/8/1393

اردبیل،آ.غربی،ایلام،کرمانشاه،بوشهر،خوزستان،سمنان،

سیستان و بلوچستان، ، کردستان،  کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان

1

350

از ساعت نه صبح روز 1/9/1393

1-     باتوجه به این‌که دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی (تا تاریخ 5/1/1386) تنها به‌شرط تبدیل نمودن  کارت‌های جدید امکان ثبت‌نام خواهند داشت لذا متقاضیانی که تاکنون برای تبدیل قبوض خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام ننموده‌اند می‌بایست با مراجعه به شعب بانک‌ملی ایران نسبت به تبدیل قبوض خود اقدام نمایند؛ بدیهی است امکان ثبت‌نام در گروه‌های عمره قبل از تبدیل وجود نخواهد داشت.

2-     اولویت‌های فراخوان شده اصلی چنانچه ظرف مهلت تعیین‌شده برای ذخیره و ثبت‌نام اولیه اقدام ننموده و یا در مهلت 72ساعت بعداز رزرو برای ثبت‌نام قطعی به دفاتر زیارتی مراجعه ننمایند برابر جدول ذیل ظرفیت خالی گروه‌ها از سایر اولویت‌ها تکمیل می‌گردد.


 

 

اولویت ذخیره

زمان مراجعه

رزرو و ثبت نام بامراجعه به:

توضیحات(مهم)

تا 400

از 9 صبح روز 4/9/1393

 

www.fakher.haj.ir

دعوت از این اولویت‌ها صرفاً در این مرحله و فقط به منظور مراجعه به سامانه فاخر و اطلاع از ظرفیت خالی در گروه‌ها و ثبت نام در صورت تمایل می‌باشد و درصورت تکمیل گروه‌ها ثبت‌نام متوقف و تعهدی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

تا450

از 9 صبح روز 8/9/1393

تا 500

از 9 صبح روز 12/9/1393

3-     درصورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت‌ها، اولویت‌های 501 به بعد نیز به‌همین روش متعاقباً ازسوی دفاتر حج و زیارت برای مراجعه و اطلاع‌ از ظرفیت‌های خالی گروه‌ها و ثبت‌نام دعوت می‌گردد. ضمناً بامراجعه به سامانه فاخر و تشکیل گروه، درهرزمان نیز می‌توان از امکان ثبت نام در کاروان مطلع گردید.

 توجه: تشرف معمترین در هرزمان منوط به صدور به موقع روادید ازسوی سفارت کشور عربستان سعودی و تأیید جداول پروازی می باشد.

ب)تاریخ درج اطلاعیه‌های استانی:

اطلاعیه‌های استانی از سوی دفاتر حج و زیارت استان‌ها و به‌ترتیب طبق جدول ذیل از طریق جراید کثیرالانتشار محلی و نیز وب سایت اطلاع رسانی مدیریت حج و زیارت استان‌ها برابر جدول زمان بندی ذیل اعلام خواهد شد.

ردیف

استان ها

تاریخ

1

آ.شرقی،اصفهان،چهارمحال و بختیاری،خراسان‌رضوی،زنجان،مرکزی، یزد،کاشان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان

27/8/1393

2

تهران، قم، البرز، قزوین، فارس

28/8/1393

3

اردبیل،آ.غربی،ایلام،کرمانشاه،بوشهر،خوزستان،سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان

29/8/1393

تاقبل از شروع ثبت نام، هیچ یک از این دفاتر مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به‌هیچ وجه و تحت عناوین ذخیره و لیست انتظارنبوده و ثبت‌نام اولیه فقط در روز و ساعت اعلام‌شده ازسوی دفتر حج وزیارت استانها انجام خواهد شد.

ج/ نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم:

1-     در سالجاری بستر لازم برای تقاضای تشرف به عمره با مراجعه مستقیم به سامانه www.Fakher.haj.ir فراهم میباشد. قطعاً تأکید مینماید تا قبل از شروع ثبت نام قطعی در کاروان ها قبلاً به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ کلمه کاربری و رمز ورود به سامانه اقدام و سپس با انتخاب و تأیید کاروان مورد نظر با دریافت برگه رزرو جا برای نهایی نمودن ثبت نام اولیه خود حداکثر ظرف مدت 72 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نمایند.

2-     هرگونه رزرو و ثبت‌نام اولیه برای اعضای گروه از سوی سرگروه یا با استفاده از کد ملی و کلمه عبور سرگروه امکان پذیر خواهد بود. از اینرو لازم است سرگروه‌ها با مراجعه به سامانه فاخر وضعیت گروه را به مرحله ثبت‌نام در کاروان‌ها رسانده باشند.

3-     قطعی نمودن ثبت‌نام منوط به مراجعه بموقع و بهمراه مدارک موردنیاز(قیدشده در برگه رزروجا) به کارگزار مقصد در مهلت تعیین‌شده خواهد بود. ازاینرو چنانچه قبلاً افراد اقدام به درج اطلاعات خود و همراهان ننموده باشند ابتدا می‌بایست مراحل اولیه را درسامانه مذکور طی نموده و سپس اقدام به انتخاب تاریخ پرواز و رزرو جا درگروه پروازی مورد نظر نمایند.

4-     هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیت هواپیمایی و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون  راهنما می باشد طی قبض مابه‌التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود که بر اساس ظرفیت هرگروه/ ایستگاه پروازی/ مقصد/ گروه قیمتی تعیین گردیده است که میبایست برابر قیمت های مصوب دفتر حج و زیارت، این جدول در محل ثبت‌نام کارگزار نصب و قابل رویت باشد.

5-     کلیه دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، از طریق سامانه مذکور قبلاً با درج اطلاعات (تشکیل گروه و دریافت کلمه و رمز عبور برای متقاضیان) و رزرو جا و ثبت نام اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند. لیکن مجدداً تأکید می نماید این مراحل را مطلقاً به روز ثبت نام قطعی موکول ننمایند.

6-      کلیه متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت فاخر ضمن اطلاع از وضعیت کلی گروه و شرایط اعزام،  با توجه به راهنمای مربوطه از اولویت افراد نیز مطلع گردند.

7-     به منظور تسهیل در انجام رزرواسیون در روزهای ثبت نام امکان تغییر اعضا صرفاً از ساعت 13 لغایت 24 امکان پذیر خواهد بود؛ ضمناً تغییر استان محل اعزام در سه روز اشاره شده برای ثبت نام میسر نخواهد بود.                                      سازمان حج و زیارت

مرتضی خالقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار