جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همایش اسرارحج (رمضانیه) زائران کاروان های شهرهای (ساری ،نکا،بهشهر ،گلوگاه ،جویبار وقائمشهر )استان مازندران

  • 07 خرداد 1397
  • 14:34
  • 0 دیدگاه
  • 778 بازدید
  • Article Rating
همایش اسرارحج (رمضانیه) زائران کاروان های شهرهای (ساری ،نکا،بهشهر ،گلوگاه ،جویبار وقائمشهر )استان مازندران

به گزارش  روابط عمومی مدیریت  حج و زیارت استان مازندران  ، در راستاي برنامه ريزي‌هاي آموزش زائران حج تمتع 97 و باهدف معرفت افزائي و ارتقاي اطلاعات مذهبي وبهره گيري مناسب ازفرصت پيش آمده در ماه مبارك رمضان ، همايش رمضانيه زائران حج تمتع سال 97 استان مازندران ،توسط دفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و مدیریت حج وزیارت درمركز استان مازندران برگزار شد.

بر اساس اين گزارش اين جلسه در روز دو شنبه 7 خرداد 97 مصادف با 12 رمضان المبارک،باحضورمسئولین نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری وحج و زیارت استان، مديران وعوامل کاروانها وتعدادزیادی از زائران حج تمتع97 کاروانهای شهرستان های ساری،قائمشهر،جویبار،نکا،بهشهر وگلوگاه درمسجد بزرگ محمد رسول الله (ص) شهرستان ساري وبا استقبال خوب زائران برگزار شد .

در این همایش حجت االاسلام والمسلمین خانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت(ع) ، رمضان را فرصتی برای تزکیه قلبی انسانها دانست و افزود : رمضان فرصتی است که به دلیل ضیافت الرحمن بودن این ماه ، تزکیه درونی و قلبی انسان روزه دار محقق میشود و با پرهیزگاری و تقوای الهی در این ماه ، رحمت خداوند بر آنان تجلی پیدا خواهد کرد .

وی اظهار داشت : مناسک حج نسب به سایر فروعات دینی از جایگاه رفیع و ارزش الهی برخوردار است که هریک از اعمال این مناسک دارای اسرار و رموز الهی است وحاجی باید در سفر و بعد سفر به آن جامه عمل بپوشاند .

حجت الاسلام والمسلمین خانی حضور زائران در کلاس های آموزشی را ضروری دانست و گفت : زائران و حجاج مازندران از فرصت های آموزشی که در ایران و حتی در مدینه در کاروانها برگزار میشود، استفاده بهینه کنند و با حضور مستمر و آگاهانه، ،سطح آگاهی خود را نسبت به اعمال و مناسک حج افزایش دهند تا در روند اعمال این مناسک به مشکلی برخود نکنند

درادامه ،سید حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران نیز در این همایش، با اشاره به امنیت سفر در حج امسال ، آشنایی مقرارت و قوانین عربستان از سوی زائران مازندران را خواستار شد و اظهار داشت : سفر حج یک سفر عبادی است و خداوند در ایات قران کریم بر امنیت این سفر تضمین کرد.فلذا حجاج نباید هیچگون ترس و دلهره ای داشته باشند.

وی افزود : زائران مازندرانی برای بالابردن امنیت این سفر ، بایدنسبت به مقرارت و قوانین عربستان آگاهی پیدا کنند و بایدها و نباید های سفر حج را که در جلسات آموزشی کاروانها مطرح میشود، توجه بیشتر کنند تا در این سفر به کار گیرند .

ایشان همچنین با عنایت به نام گزاری سال1397 ازسوی مقام معظم رهبری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی،از زائران بیت الله الحرام خواستند تا خریدهای شان را در ایران انجام دهند ودراین سفر به بهره برداری از فیوضات معنوی وعبادی بپردازند.

مدیر حج و زیارت مازندران ، زمان آغاز پروازهای ایستگاه پروازی مازندران را 15 مرداد ماه سال جاری اعلام کرد و اذعان داشت :

مازندران دارای 24 کاروان بوده که 22 کاروان مدینه قبل و 2 کاروان مدینه بعد هستند که براین اساس زمان پرواز های مدینه قبل از 15 تا 19 مرداد ماه و زمان پرواز دو کاروان مدینه بعد ، بعداز20 مردادماه سال جاری  است .

 

درپایان این همایش ،حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا به تبيين  اسرارومعارف حج و تشريح اخلاق اسلامي- شيعي ، توصيه هاي اخلاقي، اهميت سفر حج ومسائل مربوط به اين سفر و نكاتي را كه زائرين، بايد رعايت كنند ، پرداختند

ایشان با تاکید بر عزت و عظمت شیعه در حج ، رعایت موازین اسلامی از سوی زائران ایرانی در سفر حج را خواستار شدند و افزودند:

زائران ایرانی در حج ، نماینده مردم و شعیان ایران عزیز هستند و لذا در عربستان باید با رعایت موازین اسلامی و اعمال درست نماز و مناسک و ارائه رفتارهای صحیح و درست اسلامی ،عزت و عظمت و کرامت ایرانی در این سفر حفظ شود .

وی مسله حجاب را یکی از شرایط حضور بانوان در حج دانست و افزود : حجاب از دستاوردهای حج هست و باید در این سفر معنوی آن هم در سرزمین وحی و سرزمین نبوی و فاطمی از سوی بانوان ایرانی ،رعایت کامل شود به نحوی که حجاب بانوان ایرانی اسوه و الگوی تاثیر گزار نسبت به سایر کشورهای مسلمان باشد

 

همچنين درحاشيه اين همايش ،علاوه بر توزیع اقلام فرهنگی بین زائران حج ، نمايشگاه کتاب وعکس تصویری  از حج قديم وجديد در مدخل ورودي مسجد محمدرسول الله(ع) برگزارگرديد كه مورد بازديد زائران وروزه داران ماه رمضان قرار گرفت.

 

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار