پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همایش آموزشی کارگزاران حج تمتتع سال 97 با حضور ریاست سازمان حج وزیارت

  • 07 تیر 1397
  • 18:09
  • 0 دیدگاه
  • 522 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی کارگزاران حج تمتتع سال 97 با حضور ریاست سازمان حج وزیارت
بهه گرارش روابط عمومی مدیریت حج ور زیارت استان مازندران حمید محمدی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج وزیارت  روز پنجشنبه در همایش آموزش کارگزاران حج تمتع سال 1397 استان مازندران  در ساری، با بیان اینکه هم کشور عربستان و هم ایران موضوع حج را از تعاملات سیاسی جدا کردند ، تاکید کرد: تمامی جنبه های امنیتی و خدماتی حج 97 بررسی و تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه نباید با جوسازی های رسانه ای حج را تحت الشعاع روابط سیاسی قرار داد، افزود: اطلاعاتی صحیح است که از سوی سازمان حج و زیارت و یا مدیران کاروانها اعلام می شود .
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری حج در کشوری با قوانین متفاوت ، افزود: مدیران کاروانها باید در ایران با برگزاری جلسات توجیهی مسائل را برای حجاج شرح دهند تا در کشور مقصد با مشکل روبرو نشوند .
محمدی تاکید کرد: مدیران کاروان در کنار توضیح مناسک حج به زائران ، حجاج را نسبت به فضا و اهمیت و زوایای مختلف حج آگاه سازند.
وی همچنین اظهار کرد: سازمان و همه زیر مجموعه آن باید بدور از ایجاد دلسردی و اضطراب، داوطلبان حضور در سرزمین وحی را با روابط سیاسی ایران و عربستان آگاه کنند.
** مدیران علت گرانی و تفاوت قیمت حج را توضیح دهند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: گرانی قیمت سفر حج و تفاوت قیمت ها باید در درون کشور برای مردم تشریح شود تا در زمان برگزاری مناسک حج مشکلی ایجاد نشود.
محمدی با تایید افزایش قیمت حج امسال نسبت به سال 96، تصریح کرد: یکی از دلایل آن، اعمال پنج درصدی ارزش افزوده توسط کشور عربستان بر حج تمتع است که در گذشته نبود.
وی ادامه داد : دیگر عامل افزایش حج تمتع سال 97، اختلاف نرخ ارز است که از سه هزار و 200 تومان سال گذشته امسال با نرخ سه هزارو 900 تعیین شد.
**همکاری مناسب دولت برای تامین ارز حجاج
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت و به تبع آن بانک مرکزی همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت برای تامین و توزیع ارز برای حجاج داشته است.
محمدی اعلام کرد: اختلاف قیمت میان کاروانها امسال پنج میلیون تومان است که از 13 و نیم میلیون تا 18 و نیم میلیون متغییر است و تنها دلیل آن قیمت متفاوت هتل می باشد.
وی با بیان اینکه 60 درصد از هزینه حج مربوط به مسکن و هتل است ، گفت : دلیل تفاوت قیمت هتل نیز در تفاوت سطح خدمات و ویژگی هتل ها است.
او با تاکید بر اینکه طول مدت حضور حجاج برای حج تمتع تاثیری بر قیمت سفر ندارد افزود: سفر حج 30 روز می باشد و اوقات بیش از این به دلیل برنامه های پروازی است.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: میانگین سنی 75 درصد اززائران حج تمتع امسال حدود 50 سال است و اغلب آنان قشر روستایی و زحمت کش هستند.
امسال بیش از 85 هزار زائر برای بجا آوردن حج تمتع وارد سرزمین وحی می شوند که از این تعداد سه هزارو 320 نفر از استان مازندران هستند.
این تعداد حجاج مازندرانی در قالب 24 کاروان از 15 تا 20 مرداد ماه راهی سرزمین وحی می شوند تا مناسک حج تمتع را به جا آورند.
همچنین بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت استان مازندران به استثنای حجاج اعزامی امسال بیش از 75 هزار زائر تمتع مازنی دیگر برای زیارت خانه خدا در نوبت هستند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار