جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

گزارش سفرمعاون وزیر وریاست سازمان حج وزیارت کشور به مازندران +تصاویر

  • 14 اردیبهشت 1393
  • 22:52
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 2256 بازدید
  • Article Rating
گزارش سفرمعاون وزیر وریاست سازمان حج وزیارت کشور به مازندران +تصاویر
در این سفر آقایان محمدی معاون محترم توسعه مدیریت ومنابع انسانی ،حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شهسواری مدیرکل محترم حوزه ریاست وروابط عمومی،حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زاهدی مدیرکل محترم حراست ،حاج آقا شرافتی مدیرکل محترم ارزیابی...

مهندس اوحدی در بدو ورودبه استان باتفاق هیئت همراه با استاندار مازندران دیدارکرد :

در این دیدارایشان با اشاره به اینکه سفرهای استانی بطور جدی پیگیری میشود اهداف این سفر را آشنائی با ظرفیتهای استان،فضای گفت وشنودبا کارگزاران ،دریافت پیشنهادات از آنان ،دنبال نمودن اهداف دولت تدبیر وامید وتشکر اززحمات کسانی که درعرصه حج وزیارت فعالیت می نمایند بیان کرد.

ایشان در قسمت دیگری از سخنان خودبا شاره به شعار امسال مقام معظم رهبری حج وزیارت را با داشتن 70000نیرو درامر خدمت رسانی به زائرین تجلی مدیریت جهادی معرفی نمود.

وی با اشاره به تشرف حدود 3000000 نفردر سال به  به سفرهای حج ،عمره وعتبات ودرگیر بودن حدود 18000000 نفر بدرقه کننده در این عرصه ظرفیت خوبی برای انتقال مسائل معنوی به جامعه اسلامی دانست.

ایشان درادامه سخنان با اشاره به افزایش 68 درصدی عمره سال جاری،کاهش  4000000 ریالی دربهای تمام شده هزینه سفر عمره ،ثبت نام زودتر ازموعد حج تمتع ،قسطی نمودن هزینه سفر حج ،شروع عملیات عمره در اوایل ماه سفرپس از 35 سال ،ارتباط موثر با وزارت امور خارجه ، ارتباط بهینه با بعثه مقام معظم رهبری ونهائی شدن قرداد های مسکن وحمل ونقل حج تمتع را ازفعالیتهای بارز سازمان حج در چند ماه اخیر برشمرد.

استاندارمازندران نیزضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورئیس سازمان حج وزیارت در مازندران از تلاشها واقدامات حج وزیارت تقدیر واظهار امید واری کرد در سایه همدلی مسئولان بتوانیم خدمات شایسته ای به زائرین استان که از اعتقادات بالائی برخوردار میباشند ارائه دهیم.

ایشان ولائی بودن مردم مازندران رانشانه حضورآنان در سفرهای زیارتی عنوان وتاکید نمودند برای توسعه فرودگاه وساخت مرکز آموزش زائرین کمکهای لازم انجام خواهد شد.

پس از این دیدار ریاست سازمان وهیئت همراه در همایش کارگزاران استان شرکت نمودند.گفتنی است دراین همایش حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای یوسف پورنماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان  وامام جمعه موقت شهرستان ساری نیز حضور داشتند.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه در همایش بین المللی موسم حج تمتع هر یک از زائرین جمهوری اسلامی سفیران جهان اسلام هستند،گفت: شرایط امروز سازمان حج و زیارت در چگونگی حضور در این همایش بسیار حساس و مهم است .

سعید اوحدی" روز یکشنبه در همایش کارگزاران حج و زیارت مازندران در ساری از مدیران کارگزاران حج و زیارت به عنوان قافله سالار سازمان یاد کرد و گفت: حج تمتع یک همایش معنوی بین المللی جهان اسلام است.

اوحدی گفت: رشد کمی و کیفی آموزش زائرین در این همایش بین المللی جهان اسلامی باید برای کارگزاران حج و زیارت استان های کشور از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

وی یکی از ابزارهای قبولی حج را مقوله اخلاقی این سفر معنوی دانست و گفت: امروز نگاه دنیای اسلام به زائرین ایرانی به عنوان سفیران جهان اسلام معطوف است. ایشان با اشاره به برکت خون شهدا درنظام مقدس جمهوری اسلامی ارج نهادن به مقام آنان را از وظایف کارگزاران دانسته وتاکید نمودند در این راه با راهنمائی ما زائران نیز دراین سفر از موهبت خون شهدا بهرمند شوند.

وی به تبیین اوضاع سیاسی حج در سال جاری اشاره کرد و گفت: توقع بر این است که زائرین جمهوری اسلامی به این موضوع توجه کنند.

معاون ویز فرهنگ و ارشاد و رییس سازمان حج وزیارت به آخرین وضعیت حج تمتع سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ثبت نام،پرداخت قسط دوم و مشخص شدن هتل ها انجام شده است.

رییس سازمان حج و زیارت کارگزاران را خانواده اصلی و بزرگ سازمان عنوان کرد و گفت : هیچگاه نباید از ظرفیت سنگین نیروی انسانی کارگزاران حج وزیارت غافل شویم.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های صمیمی و راهگشا با کارگزاران حج و زیارت استان های کشور در سال جاری از برنامه های مهم سازمان است، بیان داشت: سازمان حج و زیارت به پیشنهادات ، نظرات ، انتقادات و راهکارهای کارگزاران اهمیت می دهد ایشان با استناد به روایتی از امام صادق (ع) مشورت با کارگزاران وصاحبان تجربه رامایه نشاط فکری وکاری برشمرد واین نشستها را عظمت وثروت بزرگی دانست.

ایشان با اشاره به بیان سید آزادگان مرحوم حاج آقای ابوترابی مبنی براینکه سرخلقت جزخدمت نیست ازکارگزاران خواست ازتوفیقی که برای خدمتگزاری زائرین بدست آمده ازهیچ تلاشی فروگذاری ننمایند.معاون وزیر با اشاره به فرارسید ماه رجب،ودر پیش بودن ماه شعبان ورمضان تاکید کرد که با استفاده از ظرف این  زمانها آمادگی بیشتری را برای خدمتگزاری به زائرین خانه خدا پیدانمائیم ،بهترین خدمت به خلق گره گشائی از کار آنان میباشد وباید خدا را شاکر باشیم که قافله سالار کسانی هستیم که خداوند دعوت آنان را اجابت می نماید.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم خدمات ارزنده تر و مطلوب تری را به زائرین ارایه کنیم، ثواب بیشتری خواهیم برد، ادامه داد: فعالیت در حج و زیارت و خدمت به زائرین افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

وی با بیان اینکه حج و زیارت نباید در مقوله اداری گرفتار روش های سنتی باشد، بیان داشت: باید از سامانه الکترونیکی و ارتباطات اینترنتی در جهت کمک به زائرین بیشترین استفاده را برد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور تاکید کرد: زائرین نباید هیچ مشکلی را در تمامی مراحلی که با کارگزاران سرو کار دارند ،احساس نارضایتی کنند.

اوحدی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت مانند سازمان گردشگری نیست، تصریح کرد: سازمان حج و زیارت به همراه کارگزاران و عوامل آن میزبان تشریفاتی برای زائرین نیستند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: تمام عوامل در این سازمان نوکر و خادم زائرین محسوب می شوند و این ادعا باید در عمل به زائرین نشان داده شود.

وی به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نقش سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: این سازمان با تشکیل یک کارگروه مشورتی اقتصادی زیارتی را تبیین کرده است.

وی از آغاز فعالیت شرکت توسعه عمران امید زائر خبر داد و گفت: این شرکت با هدف توسعه زیر ساخت ها برای انجام صحیح خدمات به زائرین عتبات عالیات با هزار میلیارد ریال آغاز به کار می کند.

وی تصریح کرد: تاسیس شرکت امید زائر در راستای توسعه زیرساخت های رفاهی سفرهای عتبات است.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بخش خصوصی سرمایه گذاری مناسبی را برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات انجام می دهد ، ادامه داد: دو زائر سرا مخصوص زائران عتبات عالیات تا اربعین حسینی امسال در مرز چزابه به بهره برداری می‌رسد.

وی از کلنگ زنی ساخت دو زائر سرا در شلمچه خبر داد و گفت: این زئرا سراها توسط یک از شیعیان کشور قطر ساخته    می شود.

اوحدی گفت: در مرز مهران نیز سرمایه گذار بخش خصوصی یک هتل مناسب را خواهد ساخت.

وی به ساخت دو پروژه اقامتی در کربلا و نجف خبر داد و گفت: این طرح ها در راستای اجرای شعار سال جاری مقام معظم رهبری است.

ایشان با اشاره به افزایش 68%  ظرفیت عمره سال جاری ، ازجمله اقدامات دیگر این سازمان در عمره سال 1435هجری قمری  را کاهش 4000000ریالی  بهای تمام شده هزینه سفر عمره برشمرد.

ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود ثبت نام زود هنگام زائرین حج تمتع درکاروانها 3 ماه زودتر از سال قبل را ازجمله موفقیتهای این سازمان دربرنامه ریزی اعلام واظهار امید واری نمود  در سایه این فرصت  می توان خدمات بیشتری منجمله آموزش بهینه ای را به زائرین ارائه نمائیم.

اوحدی با اشاره به سفراخیر خود به عربستان وملاقات با وزیرحج عربستان ازقول ایشان زائرین ایرانی را اخلاق مدار،منظم وبافرهنگ معرفی ونقش مدیران وروحانیون کاروانها را در این زمینه  با اهمیت خواندایشان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند از جمله لوازم قبولی حج رعایت اخلاق میباشد از مدیران وکارگزاران خواست تا در این زمینه تلاش بیشتری بعمل آورند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور برای شرکت در همایش کارگزاران حج و زیارت مازندران به ساری سفر کرده است.
بحث و بررسی در باره چگونگی اعزام زائران به حج تمتع سال جاری و حل مشکلات احتمالی مهم ترین هدف این همایش اعلام شده است.

ایشان در ادامه با اشاره به دریافت مجوز موسسه مستقل آموزش علمی وکاربردی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم در رشته های مختلف دانشجو جذب نمائیم.

رییس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد:

نگرانی از سرایت بیماری کرونا به حجاج ایرانی وجود ندارد.

سعید اوحدی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان سعودی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در مکه و مدینه که مهم ترین شهرهای محل استقرار زایران ایرانی است ، گزارش نشده است.

وی گفت : بر همین اساس نیز در حال حاضر هیچ محدودیتی برای اعزام زایران ایرانی به سفر حج وجود ندارد و اینکه گفته شده که زائران بالای 65 سال و کودکان زیر 12 سال نمی توانند به حج اعزام شوند ،شایعه ای بیش نیست.

اوحدی افزود : وزیر حج و زیارت عربستان نیز تاکنون در باره محدودیت اعزام زائران ایرانی به سفر حج اظهار نظری نداشته است.

بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت عربستان تا کنون 500 نفر از مردم آن کشور در مناطق شرقی و ریاض به بیماری کرونا مبتلا شدند و یکصد نفر هم جان باختند.

ناقل بیماری کرونا شتر است. این بیماری از طریق استفاده از فرآورده های لبنی و گوشت شتر به انسان منتقل می شود.

رییس سازمان حج و زیارت کشور برای شرکت در همایش کارگزاران حج و زیارت مازندران به ساری سفر کرده است.

بحث و بررسی در باره چگونگی اعزام زائران به حج تمتع سال جاری و حل مشکلات احتمالی مهم ترین هدف این همایش اعلام شده است.

مرتضی خالقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار