جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

دیدار صمیمی جناب آقای مهندس اوحدی ریاست محترم سازمان حج وزیارت کشور با خانواده های محترم مهاجران الی ا ... مازندران

  • 01 بهمن 1394
  • 16:29
  • 0 دیدگاه
  • 1434 بازدید
  • Article Rating
دیدار صمیمی جناب آقای مهندس اوحدی ریاست محترم سازمان حج وزیارت کشور با خانواده های محترم مهاجران الی ا ... مازندران

بسمه تعالی

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت  استان مازندران ، جناب آقای سعید اوحدی معاون محترم وزیر و  ریاست محترم حج وزیارت کشور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا که در سازمان حج و زیارت مازندران برگزار شد با اشاره به اتفاقات ناگوار در این فاجعه اظهار کرد: در روز حادثه هفت درصد عوامل ستادی سازمان حج و زیارت محرم بودند و اگر ما هم محرم بودیم یقینا تبعات فاجعه تلخ‌تر بود چرا که خارج از منا  پیگیر امور مجروحان بودیم.

وی افزود: غروب روز نهم بعد از دعای عرفه وارد مشعر‌الحرام شدیم و تا آن موقع از شب از 64 هزار زائر ایرانی، عمده‌ای از زائران مشغول نماز شب و دعا بودند و در روز عرفه طی تماسی متوجه شدم رمی جمرات با ازدحام زائران مواجه شده و بعد از 10 دقیقه از تماس اول یکی از زائران صداوسیما تماس داشتند که رمی جمرات با مشکل مواجه شده و مسیر 204 که اصلا مسیر زائران ما نبوده دچار ازدحام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه ستاد بحران در منا تشکیل شد و آماری از همان روز را از مسئول آمار و اطلاعات در ستاد دریافت کردیم و متوجه شدیم یک‌هزار نفر از مفقودان به کاروان برنگشتند، گفت: حجاج ما قربانی سوءتدبیر و سوءمدیریت دست‌اندرکاران کاروان عربستان شدند.

اوحدی با اشاره به اینکه پلیس عربستان راه دو مسیر سوق‌العرب و جوهره را می‌بندد و زائران ایرانی به اجبار از مسیر 204 حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 20 اکیپ را به محل حادثه اعزام کردیم و تصور بیش از 7 هزار جان‌باخته را در این حادثه نداشتیم و تمام اکیپ برگشتند و اعلام کردند ارتش عربستان وارد کار شده و مشخص شد تعداد جان‌باختگان بیش از حد تصور ما بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: باید از بین 7 هزار و 700 نفر پیکر 461 زائر ایرانی را پیدا می‌کردیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: اگر فرمایشات محکم و کوبنده مقام معظم رهبری نبود قادر به انتقال حتی یک پیکر به ایران نبودیم.

مدیرحج و زیارت مازندران نیز از انتقال سه جان‌باخته منا فردا به مازندران خبر داد و افزود: پیکرهای مطهر آقایان  حاج اصغر علیزاده از سیمرغ ، حاج علی‌اصغر ایزدی مقدم از بابل و حاج محمد‌علی بدیعی از سوادکوه فردا در مازندران تشییع می‌شود.

سید حبیب‌الله ساداتی گفت: پیکرهای مطهر حاج  عباس جعفری مدیر کاروان قائم‌شهر و حاج ابراهیم صادقی واسکسی با رضایت خانواده آن‌ها در مکه دفن شدند و منتظر تصمیم خانواده محترم حاج  نصرالله جعفری برای دفن هستیم تا به سفارت عربستان و سازمان حج و زیارت اعلام کنیم.

به گزارش فارس، در فاجعه منا 39 زائر مازندرانی جان باختند که از این تعداد 24 نفر مربوط به کاروان قائم‌شهر، 11 نفر کاروان نور، چهار نفر از کاروان بابل و 9 نفرنیز ازاز شهرستانهای تنکابن و  رامسراز کاروان گیلان بوده است.

درپایان ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده از سوی خانواده های محترم توسط ریاست محترم سازمان لوح تقدیری که مزین به پیام مقام معظم رهبری مدظله العالی ، نماینده مقام معظم رهبری درحج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قاضی عسگر و مهندس اوحدی ریاست محترم  سازمان بوده  به خانواده های محترم مهاجرین الی ا...  تقدیم گردید  .

برای دریافت تمامی عکس های همایش به سایت ذیل مراجعه شود:



http://www.khazarnama.ir/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86/ 

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار