مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت : بیشترین
مزیت های لغوتحریم ها برای صنعت فرودگاهی بود و در این مدت شاهد افزایش
مسافران خارجی بودیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل
فرودگاههای ماتزندران : رحمت الله مه آبادی در آئین معارفه مدیرکل فرودگاه
های مازندران درساری افزود : کشور ما از زمان تسخیرلانه جاسوسی تاکنون در
تحریم قرار داشته و این تحریم ها مشکلات زیرساختی به فرودگاه های ما وارد
کرده است.
وی اضافه کرد : با لغو تحریم ها که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و
حمایت دولت به دست توانای دیپلمات های ما انجام شده، بیشترین نفعش در این
مدت به فرودگاه های کشوررسید.
وی افزود با لغو کامل تحریم ها که انشاء الله به حمایت دولت تدبیر و امید
انجام می شود، زیرساخت های فرودگاهی نیز به شرایط مطلوب خواهد رسید.
مه آبادی گفت : دولت تدبیر و امید تنها دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی
است که با وجود مشکل مالی کمک های زیادی برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی
داشته است.
وی با اشاره به مطالبات مردم مازندران برای توسعه خدمات در فرودگاه های این
استان ، تاخیر در تحقق این مطالبات را ناشی از محدود بودن مساحت فرودگاه
های این استان دانست.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت :
که مجموع مساحت سه فرودگاه این استان ساری- رامسر و نوشهر حدود 500 هکتار
است که این درحالیست میانگن حداقلی زمین مورد نیاز برای ساخت فرودگاه ها در
کشور حدود 400 تا 500 هکتار است.
مه آبادی افزود : محدودیت مساحت زمین فرودگاه های استان باعث شده تا شرکت
مادر تخصصی فرودگاه های کشور نتواند خدمات رسانی درستی به این فرودگاه ها
داشته باشد.
مدیر عامل فرودگاههای کشور دکل های فلزی برق اطراف باند فرودگاه دشت ناز
ساری را از مهمترین تهدید برای امنیت پروازی این فرودگاه برشمرد و گفت با
وجود این دکل ها هر لحظه احتمال وجود سانحه مرگبار در این فرودگاه وجود
دارد . .
مه آبادی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق فرودگاه های استان مازندران تغییرات مدیریتی را دمیدن نگاه جدید مدیریتی در این حوزه دانست
وی اضافه کرد : مدیرکل سابق این فرودگاه کارکرد خوبی داشته، ولی براساس
قانون احکام مدیران فرودگاه ها دو ساله است و صرفا یک دوره قابل افزایش
خواهد بود و این در حالیست که مدیرکل قبلی حدود هفت سال در این سمت حضور
داشت که سه سال آن در دولت تدبیر و امید بود.
مدیرعامل فرودگاه های کشور مهمترین علت در تاخیر سه ساله مدیرقبلی با وجود
منع قانون را بحران کمبود مدیر تخصصی در فرودگاه های کل کشور دانست.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید این شرکت از بین نیروهای سازمانی 100
نفر نیروی متخصص را در حوزه مدیریتی تحت آموزش دارد تا بتواند در مباحث
مختلف مدیریتی در فرودگاهها از آنها استفاده کند.
در پایان این نشست سعدالله وطن خواه که پیش از این مدیرکل فرودگاه استان
یزد بود به عنوان مدیرکل فرودگاه های مازندران به مدت دو سال منصوب شد و از
خدمات هفت ساله موسی مشاء زمینی در این حوزه قدردانی شد.