پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

حضور رئیس سازمان حج در نوزدهمین یادواره شهدای محله زیروان شهرستان بهشهر

  • 10 مهر 1395
  • 13:38
  • 0 دیدگاه
  • 1180 بازدید
  • Article Rating
حضور رئیس سازمان حج در نوزدهمین یادواره شهدای محله زیروان شهرستان بهشهر

رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به استان مازندران، روز جمعه در نوزدهمین یادواره شهدای محله زیروان شهرستان بهشهر  شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت مازندران ، مهندس سعید اوحدی روز جمعه در نوزدهمین یادواره شهدای محله زیروان شهرستان بهشهر  با اشاره به آیه شریفه  169 آل عمران (وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون) حضور همه مردم در مراسم ها ویادواره های شهدا را موهبتی الهی عنوان کرد  وضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهدا را مشعل وچراغ راه مردم دنیا دانست.

مهندس اوحدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم واینکه حضرت امام حسین (ع) چراغ هدایت وکشتی نجات ما انسانهاست، با اشاره به رسالت حضرت زینب (س) در واقعه کربلا به اهمیت بصیرت دینی وشناخت اشاره وراه فلاح ورستگاری انسانها  رادرشناخت وبصیرت دینی دانست.

رئیس سازمان حج با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در هفته دفاع مقدس در خصوص مقام شهدا گفت: امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری در پیامشان به مناسبت هفته دفاع مقدس فرمودند « این مشعل های فروزان، زمینه و بستر مناسبی برای بهره گیری معنوی در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشند» که این بسیار جمله پرمغز و بلندی است که ایشان برای درس گرفتن از شهدای عزیزمان بیان کردند تا بتوانیم سبک زندگیمان را متناسب با آنان تنظیم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فاجعه منا بیان کرد:  اداره شورایی حج توسط کشورهای مسلمان با توجه به  بی کفایتی آل سعود مطالبه ای است که مقام معظم رهبری از دنیا داشتند و به این معنا است که اینها کفایت لازم برای اجرای حج را ندارند و کشور های اسلامی باید در سازمان دهی حج مشارکت داشته باشند.

مهندس اوحدی افزود: اوج شکوه برنامه های ما طبق خواست عمومی خانواده های معظم شهدا دیدار با مقام معظم رهبری بود که این دیدار در یک فضای بسیار معنوی برگزار شد و صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر شجره خبیثه ملعونه گفتمانی جدید ایجاد کرد که لازم است فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزوی های روی مبانی که ایشان تاکید فرمودند  در دنیا روشن گری کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:‌ متاسفانه دولت عربستان با روش سیاسی نه تنها جمهوری اسلامی و زائران ایران را صد عن سبیل الله کردند بلکه شاهد رفتار نادرست و مشابه آنان با مردم کشور های یمن، سوریه و بخشی از مردم عراق هستیم.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار