پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

وظيفه منتظران واقعي، بسترسازي براي حكومت مهدوي است

  • 14 اردیبهشت 1397
  • 07:53
  • 0 دیدگاه
  • 489 بازدید
  • Article Rating
وظيفه منتظران واقعي، بسترسازي براي حكومت مهدوي است

به گزارش  روابط عمومی  مدیریت حج وزیارت استان مازندران  حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه وسرپرست حجاج ايراني درسفربه ساري درجمع علما ، مسئولان و مردم ولايتمداراين شهر كه بمناسبت ميلاد فرخنده حضرت صاحب الزمان (عج) در مسجد جامع  شهرستان ساري گردآمده بودند ، شاخصه هاي حكومت مهدوي را تشريح كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرتصريح كرد: منتظر واقعي به اين شاخصه ها عمل مي كند و ميداند اگر در خلاف اين مسير حركت نمايد ، امام زمان(عج) از او راضي نخواهد بود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از حاكميت و بسط عدالت در جهان، گماردن افراد صالح در مناسب حكومتي، عمران و آبادي بر روي زمين، بسط توحيد درعالم، توسعه علمي، ايجاد امنيت و آسايش براي مردم، مقابله با فساد و اقدامات اصلاحي در جامعه از شاخصه هاي حكومت مهدوي نام برد و با بيان چند مثال به تشريح اين شاخصه ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر مهم ترين شاخصه حكومت مهدوي را عدالت توصيف كرد و نظام خلقت را نمونه عدالت محض دانست كه هر چيزي درجايگاه خود به نظم قرارگرفته است.

نماينده ولي فقيه برچيده شدن فقر و رشد جامعه درسطوح مادي ، معنوي و علمي و تحقق آزادي به معناي واقعي كلمه را كه همان توحيد و رهائي از بندگي همگان و بندگي محض خداوند است از آثار و نتايج حكومت مهدوي ذكر كرد و ادامه داد: آزادي در غرب به معناي ذلت بشر است ، به عنوان مثال، استفاده از روسري و انتقاد از هولوكاست را در غرب جرم و بي بندوباري را آزادي نام نهاده اند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرحكومت براساس شاخصه هاي مهدوي را موجب رضايت عمومي عنوان كرد و اظهار داشت: ما بايد رفتارمان امام زماني باشد تا در زمره منتظران واقعي ظهور قرار گيريم، عمل به اين شاخصه ها موجب گرايش مردم به دين و شناخت واقعي جهانيان از امام عصر و زدودن خرافات موهن نسبت به آن حضرت خواهد شد.

وي تاكيد كرد : پياده كردن شاخصه هاي حكومت ديني به ظهور امام زمان(عج) و حاكميت دين اسلام درهمه جهان منجرخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درادامه سخنان خود نخستين هدف انبياء و اولياي الهي را تزكيه مردم و مهذب ساختن جامعه ذكر كرد و گفت: انبياي الهي در طول دوران حيات خود حاكميت ارزش هاي اخلاقي و رشد و تعالي انسان ها را دنبال كردند.

وي با بيان اين كه زندگي بشر بدون اخلاق مساوي با مرگ است، افزود: اگر دين و اخلاق را از زندگي مردم بگيرند با حيوانات تفاوتي نخواهند داشت.

وي با اشاره به اين كه متأسفانه بي توجهي به ارزش هاي اخلاقي موجب شده است كاري را كه حيوانات درنده انجام مي دهند امروز برخي انسان ها مرتكب شوند، خاطرنشان كرد: نمونه اين خوي حيواني را در ميانمار ديديم كه مسلمانان را به جرم مسلمان بودن در آتش سوزاندند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اين كه ائمه اطهار(ع) به همه ارزش هاي اخلاقي در زندگي توجه داشتند، خاطرنشان كرد: ائمه اطهار(ع) همواره مراقب و مدافع حقوق مردم و انسان ها بودند.

وي توجه به رشد علمي جامعه را ازاهداف مشترك انبياي الهي و پيامبران عنوان كرد وبا اشاره به اين كه امام زمان(عج) افزون بر تهذيب نفوس به رشد علمي مردم نيز توجه دارند، گفت: خداوند از طريق انبياء و ائمه معصومين(ع) يك سلسله مطالبي را به بشرمي آموزد كه به صورت طبيعي آموختن آن امكان پذير نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اين كه بشر امروز از درك حقايق عالم خلقت ناتوان است، تصريح كرد: بشر امروز تازه توانسته است سفينه به ماه بفرستد واز آثار حيات در كره ماه مطلع شود در حالي كه اسلام و قرآن به ما مي گويند خداوند از طريق وحي راه را باز مي كند تا از چيزهايي كه امكان دستيابي آن براي بشر وجود نداشته، اطلاع يابد.

وي همچنين تفاوت هاي زندگي انبياء و ائمه معصومين با زمامداران امروز دنيارا يادآور شد و گفت: زمامداران امروز جهان در كاخ هاي خود زندگي و از بهترين امكانات استفاده مي كنند و حاضر نيستند به نفع مردم كار جدي انجام دهند.

وي افزود: اينگونه زمامداران به دنبال نجات بشريت نيستند اما پيامبران مي خواهند مردم را آگاه و براي جامعه رفاه بياورند، اين روش، در شيوه زندگي ائمه معصومين (ع) نيزكاملا مشاهده مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكراضافه كرد: وقتي امام زمان(عج) ظهور مي كنند همه را رشد داده و رفاه اقتصادي را براي مردم به وجود مي آورند اما درعين حال لباس پوشيدن و غذا خوردن ايشان مثل اميرالمؤمنين ساده است.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه رشد و شكوفايي ، اعطاي آزادي و دادن اجازه انتقاد به مردم و ايفاي حق در جامعه در سيره ائمه معصومين(ع) و قرآن نيز ديده مي شود، تصريح كرد: امام زمان(عج) وقتي ظهوركنند، حكومت عدل جهاني را برقرار مي كنند و اين حكومت با تنبلي، بي حالي و مفاسد اقتصادي سازگاري ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اين كه پيامبر و ائمه همه در يك مسير براي رشد و تعالي انسان ها قدم برداشته اند، خاطرنشان كرد: وظيفه ما انتظار فرج است و بايد به گونه اي حركت كنيم تا وقتي كه امام زمان (عج) ظهور كردند كاملاً از ما راضي باشند و ما خودمان را در مسير آن حضرت قرار داده باشيم.

بر پايه اين گزارش درشب ميلاد منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) مراسم جشني نيز با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درمسجدجامع ساري برگزار شد.

همچنین در مراسم روز میلاد حضرت ولی عصر (عج) مراسمی در حسینیه بهرام تر به میزبانی  حضرت آیت الله نظری از علما مازندران  برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی  نیز سخنرانی داشتند در این مراسم  با معنویت مهندس اسلامی استاندار مازندران  و جمعی از  علما و روحانیون و مسئولین استان حضور داشتند این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر  و صرف ناهار پایان پذیرفت .

در اين مراسم كه علما وجمع كثيري از مردم ولايتمدار مازندران حضور داشتند نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت وظيفه منتظران واقعي را بسترسازي براي تحقق حكومت مهدوي توصيف كرد و با اشاره به مفهوم عدالت، از حاكميت عدالت در جامعه بعنوان يكي از شاخصه هاي ظهورامام عصر نام برد.

وي اظهار داشت: درحكومت امام زمان، جامعه به نحوي مديريت خواهد شد كه جهان پراز عدل و داد و ريشه ظلم كنده شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردربيان شرايط ظهورافزود: با ظهورحضرت مهدي (عج) عدالت درهمه عالم فراگيرخواهدشد و افراد صالح مديريت جامعه را بعهده خواهند گرفت .

وي با اشاره به اينكه شرايط ظهوربايد به گونه اي فراهم شود كه مردم خود بدنبال منجي باشند، اظهار داشت: با ظهورحضرت، سلطه امام زمان در شرق وغرب جهان توسعه پيداخواهدكرد و دين اسلام بعنوان دين جهاني درهمه عالم فراگيرخواهدشد.

نماينده ولي فقيه ادامه داد: در حكومت امام عصر ، امنيت كه زمينه ساز رشد درحوزه هاي مختلف جامعه است بامديريت آن حضرت مفهوم كاملي به خود مي گيرد ومردم در امنيت كامل زندگي خواهند كرد.

وي افزود: درعصر ظهور، توسعه و رشدعلمي درجامعه به دليل با لارفتن سطح عقل و درك مردم ، براساس كتاب وسنت رسول خدا(ص) ،به سطوح عالي خواهدرسيد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار