چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش ویژه رمضانیه زائرین شهرستانهای بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، نور، نوشهر و تنکابن

  • 08 خرداد 1397
  • 15:00
  • 0 دیدگاه
  • 653 بازدید
  • Article Rating
همایش ویژه رمضانیه زائرین شهرستانهای بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، نور، نوشهر و  تنکابن

 به گزارش  روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان مازندران همایش ویژه رمضانیه زائرین شهرستانهای بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، نور، نوشهر و تنکابن با هدف معرفت افزایی و استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان و با حضور باشکوه صدها تن از زائرین در روز سه شنبه مورخ 97/3/8مصادف با 13 رمضان در مسجد فاطمه زهرا(س) واقع در شهرستان تشکیل گردید.

در این همایش که از ساعت ۱۶ آغاز شده و تا ساعت ۱۷:۳۰ ادامه یافت، باحضور حجه الاسلام و المسلمین خانی  مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری مازندران و حجه الاسلام و المسلمین نوربخش از بعثه حج مازندران، سید حبیب اله  ساداتی مدیر حج  وزیارت استان، امام جمعه محترم بابل، جمعی از مدیران، روحانیون و عوامل کاروان های بابل، آمل، نوشهر و ... برگزارگردید.

در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان کشوری تلاوت شد و در ادامه مداح اهل بیت زائرین را مهمان فضای معنوی حج نمودند.

حجه الاسلام و المسلمین خانی در بیاناتی به اهمیت و اسرار حج پرداختند و با استفاده از آیات و روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار جایگاه این سفر عظیم معنوی را تبیین نمودند. ایشان در ادامه به زائرین محترم توصیه نمودند حداکثر استفاده از جلسات آموزشی کاروان ها در ایران و عربستان صورت گیرد و زائرین از این فرصت ارزشمند به بهره کافی برسند.

سید حبیب الله ساداتی مدیر  حج و زیارت  استان نیز در این مراسم به تشریح عملیات حج ۹۷ پرداختند. ۳۳۲۰ زائر در قالب ۲۴ کاروان از استان مازندران به حج اعزام خواهند شد پروازها از ۱۵ الی ۲۰ مرداد و از فرودگاه دشت ناز ساری صورت خواهد گرفت. مدیر حج استان اعلام داشتند تمهیدات لازم از جمله اسکان، حمل و نقل، تغذیه حج امسال به خوبی انجام پذیرفته است و زائرین محترن ان شاءالله با رعایت نظم و قوانین شاهد حج آرام و با امنیت خواهند بود. ایشان هم چنین از برگزاری در همایش سراسری زائرین حج استان در تاریخ ۸ تیر خبر دادند.

آخرین قسمت برنامه، سخنرانی حجه الاسلام روحانی امام جمعه محترم بابل بود. ایشان زائرین را به جدیت در مقدمات سفر حج توصیه نمودند و حج را عامل طهارت در زندگی دانستند و بهره جستن از این فرصت معنوی را بسیار ارزشمند خواندند. امام جمعه بابل ماه مبارک رمضان را به عنوان زمانی بسیار مناسب برای یادگیری و تقویت احکام و مناسک، تصحیح قرائت نماز و همچنین طهارت اموال دانستند.

این مراسم با شکوه با همخوانی ذکر تلبیه زائرین خاتمه یافت.

درضمن درحاشيه اين همايش ، نمايشگاه عکس  از حج قديم وجديد در مدخل ورودي مسجد فاطمه زهرا (ع) برگزارگرديد كه مورد بازديد زائران وروزه داران ماه رمضان قرار گرفت.

 

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار