جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

آغاز ثبت نام از زائران زیارت اربعین حسینی سال 1397درسامانه سماح

آغاز ثبت نام از زائران زیارت اربعین حسینی سال 1397درسامانه سماح
 در سالجاری جهت تسهیل و تسریع در روند صدور روادید جهت ثبت نام صرفاً 5 قلم اطلاعاتی (کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه) از زائرین دریافت میگردد.

بسمه تعالی

  • بحول قوه الهی ثبت نام زائرین اربعین سالجاری  از روز چهارشنبه مورخ 4‏/7‏/1397 رأس ساعت 18:00 شروع شده است.
  •  با توجه به اینکه در سالجاری به دلایلی همچون تعیین دیرهنگام قیمت ارز و مسائل دیگر، ثبت نام زائرین با تأخیر آغاز شده است ،در فرصت بسیار محدود باقیمانده تا اربعین،  ازشرکت های مرکزی و دفاتر کارگزاری درخواست شده است ساعت کار را خود افزایش داده تا در ایام تعطیل نیز به ارائه خدمت به زائرین عزیز بپردازند و با جهد و تلاش مضاعف و جهادی تمام توان و همت خود را مصروف به ارائه روادید در سریعترین زمان ممکن نمایند. از زائران عزیز نیز تقاضا میشود از همین الان نسبت به ثبت نام خود در سامانه سماح اقدام تا در روزهای پایانی با مشکل وازدحام مواجه نشوند

     در سالجاری نیز همچون سنوات قبل ثبت نام زائرین در سامانه سماح به نشانی https:‏/‏/samah.haj.ir می باشد.

     ثبت نام در سامانه سماح رایگان می باشد لیکن هزینه هایی که در سامانه سماح محاسبه و دریافت میگردد شامل هزینه روادید، هزینه بیمه و خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید به شرح ذیل میباشد.

     هزینه صدور روادید مبلغ 40 دلار می باشد که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی از طریق درگاه بانکی سامانه دریافت می گردد.

    حق بیمه و خدمات درمانی مبلغ 200.000 ریال (150.000ریال بیمه + 50.000ریال هلال احمر)

    حق الزحمه دریافت روادید مبلغ 140.000ریال که شامل:

    حق الزحمه دفتر زیارتی

    حق الزحمه شرکت مرکزی 

    حق الزحمه شرکت رابط سفارت

    حق الزحمه ثبت نام زائر در سامانه توسط دفتر زیارتی مبلغ 10.000ریال

     تذکر: چنانچه زائر شخصاً در سامانه سماح ثبت نام نماید حق الزحمه ثبت نام کارگزاری (مبلغ 10.000ریال) به وی تعلق نمی گیرد و دفاتر زیارتی نیز تنها در صورتی این مبلغ را دریافت خواهند کرد که ثبتنام زائر را با نام کاربری خود انجام داده باشند.

     کلیه هزینه هایی که اشاره گردید صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه و یا دستگاه های کارت خوان PcPose دریافت می گردد و دفاتر زیارتی حق دریافت هیچگونه وجهی به صورت نقدی تحت هیچ عنوانی ندارند.

      در سالجاری جهت تسهیل و تسریع در روند صدور روادید جهت ثبت نام صرفاً 5 قلم اطلاعاتی (کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه) از زائرین دریافت میگردد و اطلاعات تکمیلی همچون تاریخ اعزام، نوع وسیله نقلیه و ... به مرحله پس از پرداخت هزینه انتقال یافته است.

     پس از تکمیل اطلاعات الزامی فوق لازم است زائرین جهت تحویل گذرنامه خود بر اساس محل سکونت یک دفتر زیارتی را از لیست دفاتر زیارتی با توجه به استان و شهر محل اقامت خود انتخاب نماید. چنانچه عملیات ثبت نام را دفتر زیارتی انجام دهد نام دفتر زیارتی به صورت پیش فرض به عنوان محل تحویل درج گردیده است و نیازی به انتخاب محل تحویل گذرنامه نمی باشد.

             در سالجاری جهت تسهیل و تسریع روند اخذ روادید، امکانی در سامانه فراهم شده است تا استان هایی که دفتر موقت کنسولی دارند با یک نام کاربری بتوانند هم وظیفه شرکت مرکزی را انجام دهند (دریافت گذرنامه ها از دفاتر زیارتی سطح استان) و هم وظیفه رابط سفارت را (ارسال گذرنامه ها به سفارت) و نیازی به ورود به پنل های مختلف نباشد.        

     با توجه به اینکه این امکان در سامانه سماح وجود دارد که زائرینی که روادید خود را خارج از سامانه دریافت نموده اند و صرفاً تقاضای خرید خدمات بیمه و درمان از سامانه دارند تقاضای خود را در سامانه ثبت نمایند، ثبت نام ایشان در کارتابل دفتر زیارتی به رنگ آبی متمایز گردیده است همچنین نظر به اینکه این دسته از زائرین صرفاً تقاضای بیمه را دارند نیاز به تحویل مدارک نداشته و سامانه از ارسال اطلاعات ایشان به سمت شرکت مرکزی جلوگیری به عمل می آورد.    

     زائرینی که فقط تقاضای بیمه و درمان را دارند صرفاً هزینه بیمه و خدمات درمانی (200.000ریال) به همراه حق الزحمه ثبت نام در سامانه (10.000ریال) در صورت ثبت نام در دفتر زیارتی را پرداخت می نمایند. برای دفاتر زیارتی نیز چنانچه ایشان را ثبت نام نموده باشند فقط حق الزحمه ثبت نام منظور خواهد شد.

    در راستای پاسخگویی بهینه به انتقادات ،شکایات وپیشنهادات مردمی ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی شماره پیامکی 50002010011201 از سوی استانداری مازندران در نظر گرفته شده است.

 

مدیریت حج وزیارت مازندران

مرتضی خالقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار