شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

14خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گرامی باد .

  • 13 خرداد 1400
  • 17:09
  • 0 دیدگاه
  • 188 بازدید
  • Article Rating
14خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گرامی باد .

ذکرسخن از نام امام خمینی(ره) تداعی خورشیدی است که شب ظلمانی بشر را به نور بصیرت روشن ساخت و آرامش و حیات باطن را برای اهل نظر و تشنگان کوثر عشق و معنویت به ارمغان آورد. حقیقتا در عصر تباه اندیشه بشری تنها با منظر ملکوتی امام قلوب بیمار انسانهای تشنه خداوند آرام یافت. زیرا امام تجلی صراط مستقیم اله و چشمه زلال کوثر محمدی (ص) و سفینه نجات و رستگاری انسان سرگشته معاصر بود.

خردادماه هر سال یاد و خاطره شخصیتی را با خود دارد که به اعتراف دوست و دشمن نقش مهمی در حیات فکری- سیاسی ایرانیان داشت. وی را به حق می‌توان «آموزگار» آموزه‌های قابل توجه در عرصه فقاهت، سیاست و عرفان دانست. امام فقید توانست هم در عرصه «اندیشه» و هم در عرصه «فعل سیاسی» با نوآوری و خلاقیت، راه جدید و افق روشنی برای انسان ایرانی بگشاید. دراین باره نکات زیر قابل توجه است؛ یکی از چشمگیرترین آموزه‌های امام فقید نگاه ویژه وی برای تحول در فهم فقه موجود بود.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یک رخداد بزرگ تاریخی و اثرگذار از دوران معاصر است که بازتاب‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن در میان ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان بر کسی پوشیده نیست. این رخداد عظیم الهی و مردمی که امام خمینی(ره) آن را انفجار نور بر علیه ظلمت و تاریکی تفسیر کرده خیزش‌های کشورهای لبنان، فلسطین، افغانستان و عراق را در گذشته و آزادیخواهی مردم مصر، تونس، اردن، یمن، بحرین و... را در شرایط کنونی سبب شده و به عنوان یک الگو مطرح است. استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ارمغان ارزشمند انقلاب اسلامی برای مردم ایران بود.

حضرت امام خمینی در پیام ها و بیانات مکرر خویش به این موضوع مهم تصریح دارند و از جمله اعلام می کنند : « حج ابراهیمی محمدی » ـ صلی الله علیهما و آلهما ـ سالهاست غریب و مهجور است هم از جهات معنوی و عرفانی و هم از جهات سیاسی و اجتماعی و حجاج عزیز تمامی کشورهای اسلامی باید بیت خدا را در همه ابعادش از این غربت در آورند. اسرار عرفانی و معنوی اش به عهده عرفای غیر محجوب و ما اینک با بعد سیاسی و اجتماعی آن سروکار داریم که باید گفت فرسنگها از آن دوریم . ما مامور به جبران مافات هستیم . »

مدیر ارشد امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار