یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نام‌نویسی زائران مازندرانی برای سفر به سوریه آغاز شد

  • 26 دی 1400
  • 21:19
  • 0 دیدگاه
  • 202 بازدید
  • Article Rating
نام‌نویسی زائران مازندرانی برای سفر به سوریه آغاز شد
به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان مازندران مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام این‌که اعزام زائران مازندرانی به کشور سوریه بعد از سال‌های وقفه تا پایان دی ماه جاری از سرگرفته می‌شود، گفت که مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) می‌توانند به دفاتر حج و زیارت استان برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

عباس اسمعیلی روز یکشنبه با بیان اینکه، هزینه سفر یک زائر مازندرانی به کشور سوریه حدود ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، افزود: متقاضیان با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی محل زندگی خود، می‌توانند نسبت به نام‌نویسی برای زیارت بارگاه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: سفر مازندرانی‌ها به کشور سوریه از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران صورت می‌پذیرد و در روزهای آینده اولین کاروان از مازندران به کشور سوریه اعزام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه، سفر زائران مازندرانی به سوریه در راستای تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت ایران با طرف سوری برای اعزام سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به آن کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: در هفته‌های گذشته اقدامات اجرایی برای آغاز دوباره این سفرها و فراهم نمودن امکانات و مقدمات لازم مانند اقامت، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، بیمه، امکانات و خدمات بهداشتی و پزشکی، هماهنگی‌های مربوط به پروازهای هوایی از سوی حج و زیارت مازندران انجام شد.
تدوام سفر زائران مازندران به عتبات عالیات

اسمعیلی با بیان اینکه از ۲۳ آذر ماه سال جاری تاکنون ۷۶۰ زائر از استان مازندران به کشور عراق سفر کردند، گفت : اعزام هوایی زائران مازندرانی از ایستگاه پروازی فرودگاه دشت ناز به فرودگاه نجف به صورت رفت و برگشت است و سه هزار کارگزار حج و زیارت در نقاط مختلف استان وظیفه نام‌نویسی از مشتاقان زیارت اهل بیت (ع) در کشورهای عراق و سوریه را برعهده دارند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران تصریح کرد: در زمان حاضر، هفته یک پرواز رفت و برگشت از فرودگاه دشت ناز به فرودگاه نجف اشرف در حال انجام است که باتوجه به استقبال زائران مازندرانی از سفر به کشور عراق و درخواست مدیران دفاتر و شرکت زیارتی، برای برقراری پرواز دوم از مازندران به کشور عراق در حال رایزنی هستیم.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی مهم‌ترین رکن برای اعزام مازندرانی‌ها به عتبات عالیات است و در کاروان‌های استان قبل و بعد از سفر آزمایش کرونا از زائران گرفته می‌شود.

اسمعیلی با اشاره به فعالیت گروه‌های آزادبر در بعضی از شهرهای استان برای اعزام به عتبات عالیات افزود: با هماهنگی که حج و زیارت با دستگاه قضایی انجام داده، هرگونه فعالیت در اعزام زائر به عتبات عالیات بدون مجوز حج و زیارت استان پیگرد قانونی دارد.

در استان مازندران ۲۳۰ مرکز زیارتی حج و زیارت فعال است.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار