جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

دیدار استاندار مازندران با کارگزاران حج 1402 استان مازندران

  • 31 اردیبهشت 1402
  • 17:59
  • 0 دیدگاه
  • 95 بازدید
  • Article Rating
دیدار استاندار مازندران با کارگزاران حج 1402 استان مازندران
استاندار مازندران : حج ابراهیمی به‌عنوان بزرگترین تجمع انسانی با محوریت جمهوری اسلامی ایران توسط مسلمانان جهان به یک مکتب تبدیل شده است و هر سال نیز نورانیت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت مازندران ، سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در اولین روز از هفته حج همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) و آغاز دهه کرامت در دیدار با کارگزاران حج استان، افزود: دشمنان هر چه تلاش کردند که تفکر ناب اسلام محمدی را که حاصل تفکر و اندیشه حضرت امام (ره) و امامین انقلاب است را مخدوش کنند در رسیدن به این هدف شوم خود ناکام ماندند و اکنون تمام مسلمانان جهان با محوریت جمهوری اسلامی ایران مسیر حج ابراهیمی را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: به برکت تفکر امام خمینی (ره) و تدبیر رهبری، جمهوری اسلامی ایران اکنون بعنوان یک قطب بزرگ معنوی مورد توجه تمام آزادیخواهان جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسوولیت در نظام اسلامی یک تکلیف و از منظر آموزه های اسلامی نیز تلاش برای ارایه خدمت بی منت به مردم است، خاطرنشان کرد: مسوولیت در نظام اسلامی با هدف ارایه خدمت به مردم و کسب رضای الهی توفیق بزرگی است که خداوند نصیب هر کسی نمی کند.
نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: اخلاق حرفه ای و سازمانی در مجموعه حج و پاسخگویی کارگزاران حج به اقشار مختلف مردم نیز از قدر و جایگاه والایی برخوردار است که باید قدردان آن باشیم.
حسینی پور خاطرنشان کرد: مدیر اسلامی هم برای کسب رضای خدا کار می کند و هم مردم را بسوی خدا رهنمون می کند و هر کاری که در جهت کسب رضای خدا باشد به همان میزان نیز انسان را بسوی خدا هدایت می کند.
وی با بیان اینکه کارگزاران حج اسلامی در حال تلاش برای رسیدن انسان ها به راه رستگاری هستند و حجاج نیز می توانند هر کدام یک سفیر الهی در جامعه باشند، گفت: کسانی که در مسیر خانه خدا در تلاشند در رشد و تعالی جامعه ما نیز نقش تاثیرگذاری دارند.
استاندار مازندران از حج بعنوان بزرگترین کنگره اسلامی و شکوهمندترین محفل بین عالم و مخلوق نام برد و گفت: کارگزاران باید قدر این جایگاه خود را بدانند و هیچ مسئولیتی به اندازه خدمت به حجاج اسلامی دارای ارزش الهی نیست.
حسینی پور ادامه داد: کارگزاران برای انجام تکالیف کامل حج برای تک تک زائران مسئولیت دارند و تمام تلاش ها باید بر این امر استوار باشد که تمام اعمال مربوط به مناسک حج باید توسط تک تک حجاج به طور کامل انجام شود.
وی با اشاره به ازسرگیری روابط با عربستان، گفت که به نظر می رسد که امسال در مقایسه با سال های گذشته در ارتباط با وضعیت و نحوه ارایه خدمات به حجاج ایرانی وضعیت مطلوبتری داشته باشیم.

وی با اشاره به سن و سال بالای حجاج ایرانی، از کارگزاران خواست از وجود جوانان برای کمک به زائران سالخورده بیشتر استفاده کنند تا زائران پس از اعمال کامل مناسک حج، به سلامت به وطن ایران اسلامی بازگردند.

عباس اسمعیلی مدیر حج و زیارت مازندران نیز در سخنانی تعداد زائران حج تمتع امسال این استان را بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که این افراد از روز سه شنبه سوم خردادماه به مدینه منوره اعزام می شوند.

عباس اسمعیلی افزود:‌ این تعداد افراد شامل زائران و عوامل اجرایی کاروان های حج مازندران هستند که به این سفر معنوی اعزام می شوند.

وی تعداد کاروان های حج تمتع امسال مازندران را ۳۰ کاروان اعلام کرد و ادامه داد:‌ این تعداد زائر مازندرانی تا هشتم خرداد ماه از طریق فرودگاه شهدای ساری به عربستان اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت مازندران از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اشاره کرد و گفت :‌ پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند و امسال با این رشد تعداد بیشتری به عربستان اعزام می شوند.

اسمعیلی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد زایران مازندارنی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند، ‌افزود : حتی در برخی از کاروان های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

اسمعیلی ادامه داد : باتوجه به شرایط کرونایی و برگزار نشدن حج تمتع طی سالهای اخیر، بیشتر این افراد مسن، ‌جاماندگان از حج تمتع سال ۱۳۹۹ هستند.
اعزام حجاج مازندرانی به سرزمین وحی در قالب ۱۹ پرواز از سوم خردادماه امسال آغاز می شود.
کارگزاران حج 1402 استان مازندران در بدو ورود به استانداری در کنار تربت پاک شهید گمنام در محوطه استانداری با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای عزیز ایران اسلامی خاصه شهدای مظلوم منا و شهدای جمعه خونین مکه را گرامی داشتند .



مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار