یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تاکید بر رعایت زمانبندی در ایام تشریق / ضرورت رعایت دستوالعمل ها و ابلاغیه ها

  • 05 تیر 1402
  • 10:39
  • 0 دیدگاه
  • 71 بازدید
  • Article Rating
تاکید بر رعایت زمانبندی در ایام تشریق / ضرورت رعایت دستوالعمل ها و ابلاغیه ها
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی در همایش مدیران مجموعه ها و کاروانها گفت: خدمت رسانی به زائران به مثابه عمل صالح می باشد که خداوند نیز در سوره عصر قسم یاد کرده که انسان دستخوش خسران و ضرر است مگر کسانیکه کارهای شایسته و صالح انجام داده اند.
وی از تواضع ، شکیبایی و همراهی با زایران در راستای اجابت درخواست ها و رفع مشکلات آنها تا حد امکان، تشکر کرد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با همت تلاش همه مدیران مجموعه ها و کاروان ها و همچنین هدایت ها و حمایت های نماینده ولی فقیه ، کارهای اجرایی به خوبی محقق شده است گفت: امیدواریم به لطف خداوند و عنایت حضرت ولی عصر(عج)مهمترین بخش عملیات حج هم به خوبی با تلاش همه عزیزان اجرا گردد.
حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط سنی زایران، بیش از آنکه آنها به فکر سلامتی، امکانات و کمبودها باشند به فکر انجام اعمال و مناسک خود هستند که چگونه در کمال آرامش حج خود را به پایان رسانند بنابراین شما مدیران عزیز در کنار روحانیون کاروانها کمک کنید تا با توجیه کامل ، این استرس از دوش زایران برداشته شود.
وی در ادامه به موضوع فرهنگی و اجرایی اشاره کرد و افزود: بخش فرهنگی و اجرایی به مانند دو بال برای به نتیجه رساندن و مهیا کردن مقدمات انجام فریضه واجب مردم است ؛ این دو مقوله در هم تنیده هستند لکن باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اجرا در خدمت بخش فرهنگی به منظور نیل به غایت نهایی یعنی انجام صحیح حج می باشد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حفظ آمادگی جسمانی زایران برای ایام تشریق و مراقبت از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای ضروری می باشد گفت: با توجه به متوقف شدن حمل و نقل درون شهری ، توصیه های لازم برای عدم تردد بی مورد و پیاده روی در این ساعات مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه در منا و عرفات نیز از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید خودداری کنند.
وی به موضوع تغذیه و توجه آن در ایام تشریق اشاره کرد و افزود: دستورالعمل های لازم صادر و به عزیزان مجموعه ابلاغ شده تا نکات بهداشتی را در نگهداری و توزیع غذای زایران رعایت نمایند؛ سلامت زایران در ایام تشریق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر بی دقتی خسارت های غیر قابل جبرانی را بدنبال دارد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عملیات انتقال زایران به مشاعر مقدسه از صبح روز هشتم آغاز می شود گفت: عملیات انتقال با ترویه زایران اهل سنت شروع می شود و بعد از آن هم کاروانهای اهل تشیع از ساعت 15 عصر اقدام به اعزام زایران می کنند که تا نیمه شب نهم ذی الحجه به طول می انجامد.
وی تاکید کرد: در این بخش هم نیازمند همکاری نزدیک مدیران مجموعه، مدیران کاروان و روحانیون هستیم چراکه هم موضوع رعایت زمانبندی مهم می باشد و هم اینکه محرم کردن زایران در کمال آرامش و بدون استرس در بازه زمانی مناسب ، ضروری می باشد.
رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مهمترین بخش از عملیات بعد از استقرار زایران شامل وقوف در عرفات، مشعر و منا است که می بایست براساس زمانبندی رعایت دستورالعمل ها و ابلاغیه های ستاد و بعثه انجام پذیرد.
وی با اشاره به رعایت زمانبندی در رمی جمرات گفت: رعایت دقیق برنامه زمابندی و خروج از چادرها با توجه به بعد مسافت باید با دقت انجام شود.
حسینی در پایان توصیه های لازم برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر بر زایران را مورد تاکید قرارداد.
همچنین آقای غلامرضا رضایی مدیرعملیات حج تمتع 1402 و آقای صفاری رییس ستاد مدیریت بحران عملیات حج توضیحاتی را برای مدیران مطرح کردند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار