یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

12 تیرماه بازگشت اولین گروه از زائران حج تمتع به استان مازندران

  • 11 تیر 1402
  • 21:30
  • 0 دیدگاه
  • 116 بازدید
  • Article Rating
12 تیرماه بازگشت اولین گروه از زائران  حج تمتع به استان مازندران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ، نخستین گروه از زائران ایرانی سحرگاه روز دوشنبه (۱۲ تیر) فرودگاه مدینه را به مقصد ایران ترک خواهند کرد. این گروه از زائران مدینه اول از شهرهای ساری و یزد خواهند بود.
عملیات انتقال حجاج ایرانی به کشور از دو فرودگاه جده و مدینه و نخستین پرواز از فرودگاه جده نیز روز ۱۳ تیر خواهد بود و روزانه ۹ پرواز به سمت شهرهای مختلف ایران انجام خواهد شد.
آخرین پرواز که انتقال زائران و عوامل اجرایی را انجام خواهد داد قرار است روز ۳ مرداد از مدینه به سمت ایران انجام شود.
عباس اسمعیلی مدیر حج وزیارت مازندران طی مصاحبه با واحد خبر صدا و سیمای مرکز مازندران آخرین وضعیت زائران مازندرانی و عملیات بازگشت زائران را تشریح نمودند ایشان با بیان اینکه تعداد ۳۰ کاروان به ظرفیت بیش از ۴۴۰۰ زائر از استان مازندران در سرزمین وحی مکه مکرمه حضور دارند همه حجاج مدینه قبل استان مازندران در مسجد شجره محرم و پس از انجام عمره تمتع در مشاعر مقدسه عرفات ،مزدلفه ،در منا بیتوته نمودند و سپس با حضور در مسجدالحرام جهت انجام اعمال مناسک حج اقدام نمودند.
به جز دو زائر از کاروان‌های بهشهر و نوشهر که مهاجر الی الله شدند، مابقی حجاج در صحت و سلامت می‌باشند.
پرواز بازگشت حجاج مازندران از ساعت ۷ صبح به وقت مدینه منوره آغاز و تا روز قبل از ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ پایان خواهد یافت
عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ علی رغم میانگین بسیار بالای حجاج با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بسیار خوبی که از سوی سازمان با همکاری مرکز پزشکی حج انجام پذیرفت با تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران عملیات حج به نحو مطلوب و شایسته‌ای انجام پذیرفت.
فعالیت جهادی خدمتگزاران حجاج بیت الله الحرام، شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد و به سهم خود دست یکایک خادمین حجاج را می‌بوسم و به وجود این خدمتگزاران مخلص، متعهد و جهادی، افتخار می‌کنم.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار