یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شهید نواب صفوی مربی و الگوی نقش آفرین بود

  • 10 بهمن 1402
  • 00:15
  • 0 دیدگاه
  • 59 بازدید
  • Article Rating
شهید نواب صفوی مربی و الگوی نقش آفرین بود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در چهل و دومین یادواره پیشگامان جهاد و شهادت و شهدای عظیم الشأن فدائیان اسلام که دوشنبه شب (۸ بهمن) در مسجد جامع قائمشهر برگزار شد از شهید نواب به عنوان مربی و الگوی نقش آفرین برای جوانان و مبارزان در دوره خفقان طاغوت یاد کرد.

در این یادواره که به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی و یاران صدیقش به همت جمعیت فدائیان اسلام استان مازندران برگزار شد سرپرست حجاج ایرانی با استناد به آیات قرآن از شهید نواب صفوی به عنوان مصداق کسانی نام برد که در امتداد راه پیامبران و انبیاء دستورات الهی را به دیگران می‌رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید نواب صفوی به اخلاص این شهید اشاره کرد و افزود: همین ویژگی ها موجب شده است تا بعد از گذشت ۶۸ سال از شهادت ایشان، این مراسم گرامیداشت یاد و راه او برگزار شود.
وی شهید نواب صفوی را اهل بصیرت دانست و گفت: به فرمایش امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) کسی که اهل بصیرت باشد پرچم دین را می‌تواند حمل کند و شهید نواب مصداق این سخن نورانی است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به مراحل مختلف زندگی شهید نواب صفوی از بدو تولد تا زمان شهادت پرداخت و با اشاره به ویژگی دیگر وی شجاعت در آن شهید عزیز اظهار داشت: ترور کسروی که به جنگ با اعتقادات مردم برخاسته بود توسط ایشان و یاران شهیدش صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه نقطه بارز زندگی شهید نواب صفوی حمایت از مردم فلسطین در سال ۱۳۲۷ و تلاش برای تشکیل گروهی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بود، گفت: اگرکشورهای اسلامی آن روز پیام و راهبرد این شهید عزیز را می‌گرفتند کار به اینجا نمی‌رسید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان جملاتی از مقام معظم رهبری در خصوص شهید نواب صفوی ، به حدیث "حب الدنیا راس الفتن" از امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: این شهید آخرت اندیش و دنیا گریز بود و با دنیا گریزی خود را به خدا فروخت. رژیم ستم شاهی با پیشنهادات مختلف قصد داشت با تطمیع وی را از راهی که انتخاب کرده بود منصرف کند اما این شهید مجاهد هیچ پیشنهادی را نپذیرفت و راه خودش را که به آن ایمان داشت ادامه داد.
وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی احترام به والدین را سرلوحه خود قرار داده بود ، اضافه کرد: این شهید زمینه ساز حرکت انقلابی امام راحل و احیاگر روحیه انقلابی، حرکت جمعی، همگرایی و وحدت دینی در جامعه بود و در سفر به کشورهای اسلامی نمونه بارز "رحماء بینهم- در میان خود مهربانند" را نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با اشاره به روحیات ارتباط با خالق شهید نواب به استفاده از ایام و مناسبت های ماه رجب، به ویژه از ادعیه صحیفه سجادیه و دعای ۳۸ توصیه و از حاضران دعوت کرد که از مناجات های امیرالمومنین امام علی (ع) در این ماه بهره ببرند و این شب‌ها را قدر بدانند که چرا این ماه ، ماه خدا است.
وی در پایان این مراسم، با توجه در پیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همگان را به حضور پرشور در انتخابات و حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین دعوت کرد.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار