جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همایش کارگزاران زیارتی مازندران با حضورنماینده محترم ولی فقیه وسرپرست حجاج ایرانی

همایش کارگزاران زیارتی مازندران با حضورنماینده محترم ولی فقیه وسرپرست حجاج ایرانی
همایش کارگزاران زیارتی استان مازندران به مناسبت بیست پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا قاضی عسگر نماینده محترم  ولی فقیه در امور حج و زیارت و   سرپرست حجاج ایرانی در سالن همای...

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدعلی‎قاضی‌عسگرنماینده محترم ولی فقیه در حج وزیارت وسرپرست حجاج ایرانی عصر دیروز در جمع مسئولان کارگزاران زیارتی مازندران ضمن تبریک ایام شعبانیه وگرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: مازندران از استان‌های بسیار اثرگذار در بعد از انقلاب و حتی دوران انقلاب بود. ایشان همچنین مدیریت حج وزیارت استان را پیشتاز درعرصه نوآوری در زمینه آموزش متمرکز زائرین ،ثبت نام مرحله ای زائرین در کاروانها و... جهت خدمت گذاری به زائرین عنوان وتاکید نمود جهت استفاده ازافکار نیروهای پرتجربه حجی  اتاق فکر تشکیل و نظرات آنان به سازمان انتقال یابد.

وی به اقدامات انجام شده برای به‌کارگیری تکنولوژی در امور حج تصریح کرد: آموزش مجازی حج در کشور راه افتاد و ‌قرار است این به زبان‌های دیگر نیز ترجمه و راه‌اندازی شود.نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از برنامه‌ریزی تبدیل کتاب حج در قالب نرم‌افزار خبر داد و گفت: اگر در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام نشود از دنیا عقب می‌مانیم. ایشان ازجمله موفقیتهای بخش آموزش را جذب 500 نفر ازنیروهای تحصیل کرده درحوزه ودانشگاه عنوان واظهار امیدواری کرد برای خدمات رسانی به زائرین نیروهای پرتوان تری را جذب نمائیم .

این مسئول به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات رفاهی حجاج در عربستان اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد از ساختمان‌های فرسوده در اماکن حج و زیارت که دچار مشکل بود از رده خارج کردیم و مراکز تهیه و پخت غذا نیز اصلاح شد.قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در وسائل حمل و نقل و قراردادهای که در این زمینه وجود داشت اصلاحاتی انجام شد و در بخش تغذیه و از نظر بهداشتی و سلامت سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شد.ایشان همچنین با اشاره به مشکلات اسکان زائرین در مرزهای چزابه وشلمچه ازکلنگ زنی برای ساخت مراکز اقامتی برای استراحت آنان در مرزهای اشاره شده خبر داد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به ثبت نام زودهنگام  زائرین حج تمتع درکاروانها در زمینه کاهش هزینه سفرزائرین حج اظهار داشت امسال نیز مانند سال گذشته با صرفه جوئی های انجام شده ودریافت کمک از بانک ملی مبلغ قابل توجهی از هزینه سفر زائرین کسر و همچنین جهت کمک به آنان کل هزینه سفر در طی دوقسط از آنان دریافت شده است .

ایشان با اشاره به شروع جلسات زائرین حج تمتع  از مدیران وروحانیون کاروانها درخواست نمود برای پیشرفت آموزش با تشکیل شورای فرهنگی کاروانها ویاوران حجاج برغنای آموزش زائرین افزوده شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تامین تدارکات حجاج از تولیدات داخلی از تمام تولید کنندگان در عرصه مواد غذائی در استانها درخواست نمود تا پیشنهادات خود را به دفتر حج وزیارت استانها ارسال نمایند .ایشان با توجه به مشکلات حمل ارزبه عربستان اظهار امیدواری کرد با رایزنی های انجام شده ان شااله این مشکل در روزهای آینده حل خواهد شد.

حاج اقای قاضی عسگر با اشاره به مشکلات حقوقی زائران درسفرهای زیارتی اعلام کرد برای حل این مشکل واحقاق حقوق زائران با استخدام وکیل پرونده های مطروحه رسیدگی وحل وفصل خواهد شد.

وی به بروز شایعه بیماری کرونا در بین حجاج اشاره کرد و گفت: این بیماری در ریاض و عربستان جدی شد ولی با این اوصاف اگر خطری متوجه حجاج کشور شود صادقانه به مردم اعلام می‌کنیم.نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌ و زیارت تاکید کرد: یک مورد ابتلا به بیماری کرونا در بین  حجاج نداشتیم و این موضوع را با صراحت اعلام می‌کنم.وی درباره شایعه بیماری یکی از حجاج اهل کرمان گفت: این موضوع نیز صحت نداشت و مبتلایان به بیماری کرونا در این دو شهر اصلا حاجی نبودند.قاضی عسگر خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۳۰ نفر از حجاج کشور به عربستان اعزام شدند و مشکلی از این بابت وجود ندارد و حتی گزارش‌های از عربستان نیز در دست است که این بیماری در این کشور نیز فروکش کرد.وی بیان داشت: باید به حجاج اطمینان خاطر بدهیم که اگر خطری از بابت بیماری احساس شود خودمان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.این مسئول بیان داشت: ممکن است اخبار نادرستی در زمینه بیماری حجاج منتشر شد که مسئولان کاروان‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی در این مورد ارائه دهند.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شایعه بیماری آنفلوآنزا در دولت گذشته گفت: درباره بیماری ویروسی این دوره نیز شایعات زیادی مطرح شد و با توجه به فشارهای که وارد شد مجبور شدیم که از اعزام بیش از ۳۰ هزار نفر جلوگیری شود.وی درباره شایعه بیماری یکی از خبرنگاران رسانه ملی به بیماری کرونا نیز گفت: این موضوع نیز صحت ندارد و پیگیری کردیم که کسانی که اینگونه اخبار را منتشر کردند نیز نسبت به اصلاح خبر و حذف این خبر اقدام کنند.

 

مرتضی خالقی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار